Vader-zoon-weekendWilko, 15-04-2012

Zaterdagochtend verzamelden de welpen en hun papa’s (ja, dit keer allemaal mannen) in Geldrop om daar aan een mooie hike beginnen. Op de lunchpost werd er een estafette gespeeld tussen de kinderen en hun ouders. Waarbij iedereen tien rondjes heeft gedraaid om de jerrycan. Na nog een stuk hike door de bossen kwam iedereen aan op de overnachtingplaats. De kinderen gingen spelen bij het eilandje en de ouders kwamen onder het genot van een kopje koffie of thee bij van de inspanningen. Daarna is er fanatiek levend kwartet gespeeld en Siameesvoetbal. Na deze spellen moest er een echt scouting taakje gedaan worden, hout sprokkelen voor het kampvuur. Ondertussen was de BBQ klaargemaakt en konden de hongerige buikjes worden gevuld. Na de verplichte rust zijn er verschillende spellen op het veld gespeeld. Met onder andere een rondje varen met ‘de burgemeester’ (bootje) rondom het eiland. Als laatste spel van de dag is iedereen naar de bossen gegaan voor een spel was waarbij je vragen kon zoeken. Als afsluiter voordat iedereen ging slapen was er nog een kampvuurtje. De volgende ochtend mochten de welpen de vaders wakker maken omdat die nog lagen te slapen. Na het ontbijt was er tijd voor 'Mooi Weer de Welpen Show'. Hierin werden wensen van welpen gerealiseerd; van het vliegen in een luchtballon tot een boterham smeren met je voeten. Daarna was het tijd voor het actieve oud Hollandse scouting spel 'dikke tamme', waarbij de kinderen tegen hun vaders streden. Na de lunch en het opruimen was er nog tijd voor touwtrekken en Britse bulldog. Als laatste is er in de bossen Stratego gespeeld. Het weekend werd bij het kampvuur onder het genot van een appeltje en wat drinken afgesloten. Moe maar voldaan ging iedereen naar huis.

Weekend 2011Wilko, 15-05-2011

In het weekend van 14 & 15 mei is welpen 2 een weekend weggeweest naar de Bedafse bergen. Op zaterdag ochtend begonnen we meteen met een fototocht door de Bedaf. We hebben veel zand gezien, gehapt, en meegesjouwd. Niet iedereen liep goed maar die bomen lijken ook zo erg op elkaar. Gelukkig was iedereen op tijd terug voor de lunch want na zo’n tocht had iedereen reuze honger! ’s Middags zijn we gaan langlaufen. Nu zullen jullie wel zeggen langlaufen in mei dan ligt er toch geen sneeuw?!!

Dat klopt, maar bij Bedaf heeft de langlaufvereniging een kunstbaan en daarop kun je heel het jaar langlaufen. Instructeur Peter legde kort uit hoe iedereen zijn hele lange latten moest aantrekken en waarom we handschoenen aan moesten. En toen was het glijden maar. We hebben veel plezier gehad en op het einde van de berg af was het toppunt voor vele. Moe, voldaan, en vol trots hebben we Peter bedankt en was het tijd voor het volgende programma...

Scrabble, maar niet zomaar scrabble er moest eerst gerend worden om de letters te verdienen. Wederom veel zand gezien, gehapt en meegesjouwd. Weer met reuze honger terug naar de blokhut waar het eten al klaar stond, eten, afwassen, verplichte rust en we konden er weer tegenaan. Met pim-pam-pet werden de gekste dieren/steden etc verzonnen en toen werd het eindelijk donker. Tijd voor het nachtspel, sluipend en tijgerend gingen we van de berg af naar beneden om in de lichtgevende cirkel een kaartje te pakken, maar we moesten stil zijn en oppassen dat we niet werden afgeschenen. Dat was wel spannend maar wat waren de welpen goed in het hide-for-the-light spel!

De zondag hebben we nog allerlei spellen gedaan zoals stratego, en jungle speed en we sloten af met een potje britse bulldog tegen de mannen van de leiding! Wonder boven wonder hadden de welpen nog steeds veel energie en eisten ze een potje tegen de vrouwen van de staf, die wilde zich niet laten kennen en hebben alle welpen uiteindelijk gevangen en opgetild.

Zomerkamp 2010Wilko, 01-08-2010

Een reis om de wereld in 5 dagen. Dat is wat de Welpen 2 groep van Scouting Schijndel afgelopen week hebben beleefd in Borne (in de buurt van Almelo). Met 24 kinderen en 7 stafleden zijn zij elke dag in het “vliegtuig” gestapt om naar een ander continent te “vliegen”. Zo hebben zij een geweldige wereldreis gemaakt.

Tijdens deze wereldreis hebben de welpen van alles gedaan; spellen in de bossen en op het veld, een Chinese tocht en nog veel meer. Toen ze in Amerika waren zijn ze een dagje uit geweest naar een grote speeltuin met stoere attracties. Elke dag werd bij het kampvuur het spelletje ploppen gedaan.

Iedereen heeft een super, vet, tof, gaaf, mega cool kamp gehad. Nest 2 met Jarno Kemps, Stein Jong, Kane Verhoeven, Wessel Verhoeven, Sjoerd Verhagen en Anthony Ross werd nest van het jaar. Zij hebben het beste samengewerkt en veel punten verdiend met de spellen. Bas van der Steen is gids van het jaar geworden.

Pagina: 1 | 2