Welpen 1

Laatste nieuws Meer nieuws

15 apr, Wilko

Vader-zoon-weekend

Zaterdagochtend verzamelden de welpen en hun papa’s (ja, dit keer allemaal mannen) in Geldrop om daar aan een mooie hike beginnen. Op de lunchpost werd er een estafette gespeeld tussen de kinderen e... Lees meer

Over Welpen 1

Welpen zijn jongens van 7 tot 10 jaar. Het themaverhaal van de Welpen speelt zich af in de jungle, naar het verhaal van Rudyard Kipling: "Jungleboek". Misschien ken je het verhaal ook wel van de Walt Disney tekenfilm 'Jungle boek'. Iedereen speelt een rol van de dieren uit het boek/de film. Bij scouting kan je Welpen herkennen aan hun groene uniform, vaak vol met badges en insignes die een welp verdient heeft door mee te doen aan activiteiten en de opdrachten voor een bepaald "insigne" te voltooien. Iedere week bedenkt de leiding een programma en zij zal zorgen dragen voor de uitvoering hiervan. De ene week oefenen we knopen of gaan we naar de bossen. De andere week doen we een heel leuk spel. Iedere week is echt anders en dat maakt het leuk en afwisselend. Het belangrijkste is dat we met z’n allen héél veel lol hebben. Naast al deze programma's hebben we per jaar twee weekenden, waar je dus een nachtje blijft slapen. Verder is er aan het einde van het scoutingjaar een zomerkamp. Dit duurt vijf dagen en vier nachten, de Welpen verblijven dan in een blokhut in Nederland.

Nieuwste foto's Meer foto's

15 jul, Falco