Welpen meiden?Wilko, 01-09-2011

Welpen meiden? Ja! Dat lees je goed. De meisjesgroep van 7-10 jaar bij Scouting Schijndel heet sinds 2011 geen Kabouters meer maar Welpen meiden. Dit vanwege de keuze van Scouting Nederland om de speltakken met dezelfde leeftijdscategorie ook dezelfde naam toe te kennen. Het Jungleboekverhaal wat de Welpen (jongens) voorheen altijd al gebruikten is een beetje aangepast zodat voortaan ook Welpen meiden op avontuur kunnen in het Jungleboek thema. Alle stafleden hebben naast hun eigen naam ook een naam van een dier uit de jungle. Zo hebben we Baloe, Kaa, Bandarlog, Chil, Mang en Raksha. Soms komen andere jungledieren (hulpstafleden) helpen, bijvoorbeeld op kamp of tijdens een weekend. Zie je het wel zitten en heb je zin in avontuur, stuur dan even een berichtje naar de contactpersoon.