Rowans

Vincent van Doorn
rowans@scoutingschijndel.nl

Over Rowans

De Rowans van Scouting Schijndel is een groep jongens van 14 tot 18 jaar. Iedere vrijdagavond komen zij samen in "De Petoet" en worden hierbij begeleid door een aantal stafleden, die waar nodig motiveren en bijsturen. Ze bepalen zelf wat ze willen doen. Het bedenken, voorbereiden en uitvoeren doen ze daarnaast ook helemaal zelf. De ene keer iets creatiefs, de andere keer iets actiefs. Soms duurt een programma 1 avond, maar het kan ook zijn dat een activiteit een paar weken achter elkaar wordt uitgevoerd in de vorm van een project. Ook de organisatie van weekenden en het zomerkamp is in handen van de Rowans zelf. Zo zijn ze de afgelopen jaren in Luxemburg, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Tsjechie en Duitsland op kamp geweest. Om wat extra's te kunnen doen tijdens de kampen worden er gedurende het jaar een aantal acties gehouden, waaronder parkeren en meehelpen bij Paaspop. De Rowans vormen ook ieder jaar de erehaag tijdens de Dodenherdenking op de markt in Schijndel.

Nieuwste foto's Meer foto's

08 dec, Marcel