Leiding weekend 2010Wilko, 26-09-2010, Algemeen

Omdat wij 65 jaar bestaan hebben Jeroen, Jorg, John en Dennis de koppen bij elkaar gestoken om de rest van onze stafleden te verrassen met een geweldig leiding weekend. Zo gezegd zo gedaan. Na heel wat voorbereidingen en een aantal keren rijden en opbouwen is het zaterdag 25 september.

Rond 9.00 uur wordt iedereen hartelijk welkom geheten door de commissie. Onder he genot van een kopje koffie of thee wordt het programma uitgelegd. We gaan via een gps/ sms route naar het kampterrein toe. De staf worden in groepen verdeeld en daar gaan ze. Tijdens de tocht wordt er veel gelachen en de eerste drankjes komen tevoorschijn.

In de bedaf heeft de organisatie een lunch post gebouwd waar we lekker kunnen eten en drinken. Dan rond 15.00 rijden de eerste groepen het kampterrein op, waar vervolgens alle tenten worden opgezet. Na een uurtje is iedereen binnen en worden de bedden opgemaakt. Nu nog het open maken van de kluis. We krijgt hem het snelste open?

Er wordt veel gelachen en de sfeer is goed. We krijgen te horen dat de consumptiebonnen niet nodig zijn het is geheel free. De bbq wordt gereed gemaakt en we vallen aan want we beginnen trek te krijgen. En ja hoor hier komen die mooie blauwe flesjes te voorschijn. Proost iedereen.

Na het eten wordt er gezamenlijk opgeruimd en wordt het avond programma voorbereid. Er staat een pub quise gedaan. Super gezellig en iedereen do goed mee. Daarna is er gezelligheid bij het kampvuur,waar het toch weer lekker laat/vroeg wordt.

De volgende morgen heeft de organisatie een uitgebreid ontbijt buffet neergezet voor de katerige staf. Er worden ruim 150 eieren met spek weg gebakken. Vervolgens gaan we naar de hooghei toe waar we een aantal activiteiten hebben besproken.

Dit wordt goed ontvangen. Na een sportieve morgen gaan we weer richting het kampterrein. Waar de lunch alweer klaar staat. Nu nog lekker eten en dan beginnen we aar met het opruimen van de tenten en alle spullen.

Zo nu kan er weer terug gefietst worden richting Schijndel. Terug in Schijndel alles opruimen en afsluiten met een potje bier.

Het was weer een geslaagd weekend.

Zomerkamp 2010Wilko, 01-08-2010, Welpen 1

Een reis om de wereld in 5 dagen. Dat is wat de Welpen 2 groep van Scouting Schijndel afgelopen week hebben beleefd in Borne (in de buurt van Almelo). Met 24 kinderen en 7 stafleden zijn zij elke dag in het “vliegtuig” gestapt om naar een ander continent te “vliegen”. Zo hebben zij een geweldige wereldreis gemaakt.

Tijdens deze wereldreis hebben de welpen van alles gedaan; spellen in de bossen en op het veld, een Chinese tocht en nog veel meer. Toen ze in Amerika waren zijn ze een dagje uit geweest naar een grote speeltuin met stoere attracties. Elke dag werd bij het kampvuur het spelletje ploppen gedaan.

Iedereen heeft een super, vet, tof, gaaf, mega cool kamp gehad. Nest 2 met Jarno Kemps, Stein Jong, Kane Verhoeven, Wessel Verhoeven, Sjoerd Verhagen en Anthony Ross werd nest van het jaar. Zij hebben het beste samengewerkt en veel punten verdiend met de spellen. Bas van der Steen is gids van het jaar geworden.

Zomerkamp 2009Wilko, 01-01-2010, Welpen 1

De welpen 2 groep van Scouting Schijndel zijn op kamp geweest in Veenendaal. Met 25 kinderen en 7 stafleden zijn ze vanaf zondag t/m vrijdag weg geweest. Het thema van dit jaar was de Bokkenrijders.

Het programma was één groot verhaal. Wat ze allemaal hebben gedaan? Dat zijn veel te veel dingen om op te noemen. Maar een klein aantal voorbeelden zijn; spelen in de bossen, spellen op het veld, een tocht gelopen, een dagje gaan zwemmen, elke dag kampvuur met het spelletje ploppen. En nog meer leuke dingen!

Iedereen heeft een super, tof, vet, gaaf, megacool kamp gehad! Nest van het jaar is geworden: Bas van der Steen, Joep van Nistelrooij, Jasper Jong, Kane Verhoeven, Cailean Schuster. Deze groep heeft goed samengewerkt en veel punten verdiend met de spellen. Gids van het jaar is Sjoerd Peters geworden! Op vrijdag werden de kinderen moe maar voldaan op gehaald om weer naar huis te gaan.

Bij deze wil de staf iedereen een super fijne vakantie toewensen!

Pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8