Kerstmarkt 2014Wilko, 06-12-2014, Algemeen

Kerstmarkt Scouting Schijndel

Op zondag 14 december organiseren de jongste leden van Scouting Schijndel de jaarlijkse Kerstmarkt.

Het scoutinggebouw is deze zondag geheel in de Kerstsfeer gebracht. Er is door leden en vrijwilligers al weken hard gewerkt aan leuke zelfgemaakte kerstaccessoires welke tijdens deze Kerstmarkt zullen worden verkocht. Ook zijn er allerlei andere kerstspullen te koop die aan de scouting geschonken zijn. Voor verschillende winterse snuisterijen zoals vuurpotten, fakkels, vogelvoer en kaarsen kun je ook op de Kerstmarkt terecht.

Degenen die er een gokje willen wagen kunnen mee doen aan het enveloppen-trek-spel. Er zijn twee spelen, een speciaal voor kinderen en een voor volwassenen waarbij mooie en leuke prijzen te winnen zijn. Wil je wat extremer dan kun je mee doen om een ballonvaart te winnen. Hoe dat in zijn werk gaat... kom maar kijken en doe mee.

Maar er is nog veel meer te doen: Een levende Kerststal bijvoorbeeld of kinderen kunnen een broodje bakken bij het kampvuur. Maar je hoeft zelf niet te bakken om te kunnen genieten van een heerlijk worstenbroodje. Je kan er zelfs een lekkere kop erwtensoep eten. Een hele dag plezier voor iedereen, geheel in de sfeer van de feestdagen.

De toegang is voor kinderen t/m 12 jaar helemaal gratis en voor volwassenen 1 euro inclusief een gratis kopje koffie of thee. Wij zien jullie graag van 10:00 tot 16:00 uur verschijnen bij het scoutinggebouw aan de Smaldonkstraat 10 in Schijndel!

Den Ouden doneert €250,-Roel Ernens, 26-02-2014, Pivo's

Jaarlijks zetten verschillende speltakken zich in tijdens diverse acties, om zo extra geld op te halen voor activiteiten, weekenden en kampen voor de groep. Ook de Pivo's halen op verschillende manieren geld op. Onlangs is zo ook gereageerd op een mogelijk nieuwe actie van Den Ouden Groep. Helaas kon dit toch geen doorgang vinden, maar wel kwam Den Ouden de Pivo's met een onverwachte donatie tegemoet.

Den Ouden Groep draagt graag een steentje bij aan lokale goede doelen. Hierom is besloten €250,- te doneren aan de Pivo's van Scouting Schijndel. De Pivo's danken Den Ouden Groep voor deze donatie.

15 juni: Open dag!José van Helvoort, 15-06-2013, Algemeen

Zaterdag 15 juni tussen 9.30 en 11.30 uur is iedereen welkom om te komen kijken wat de jeugdgroepen op zaterdagmorgen zoal doen. Bevers, Welpen, Welpen meiden en Verkenners zullen laten zien wat er tijdens een bijeenkomst gedaan wordt. Scouting Schijndel streeft ernaar om ieder lid een waanzinnige tijd te bezorgen.

Hoe jong of oud je ook bent, Scouting heeft voor iedereen iets te bieden. Voor jeugdleden van 5 tot 24 jaar zijn er verschillende groepen. Iedere week worden in elke leeftijdscategorie afwisselende, gezellige en avontuurlijke activiteiten georganiseerd. Voor kinderen met een verstandelijke beperking heeft Scouting Schijndel ook mogelijkheden. Een speciale speltak, de Blauwe Scouts, is geheel ingericht om ook deze kinderen de tijd van hun leven te geven.

Lijkt scouting je leuk? Meld je dan nu aan voor het nieuwe seizoen.

Kom kijken tijdens de open dag op zaterdag 15 juni van 9:30 tot 11:30 uur in ons scoutinggebouw.

Pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8