Jaarverslag Plusscouts 2014-2015, 29-11-2015, PlusScouts

Op 11 september 2014 kwamen de Plusscouts voor de eerste keer bij elkaar om de inhoud van de programma’s van het seizoen 2014-2015 te bedenken. Al vlug borrelden er allerlei leuke programmaideeën bij de leden op en de activiteiten voor de bijeenkomsten konden daarom ook vlug ingevuld worden.

Tijdens de eerste bijeenkomst op 9 oktober organiseerden Marco en Gerard een spelletjesestafette waarbij de we in teams allerlei verschillende Oud Hollandse spelletjes speelden.

Op 13 november konden we laten zien hoe ongelofelijk slim we waren in een quiz van Ankie en José.

Op 11 december hebben we de kerststal gepionierd voor de kerstmarkt van de jongere speltakken. Ook dit jaar was het ons weer gelukt om de kerststal weer grootser en orgineler te maken dan het jaar daarvoor! Een aantal Plusscouts hebben zich tevens bezig gehouden met het pionieren van een keuken in de kampvuurcirkel.

Op 15 januari hebben we ons verdiept in EHBO, onder leiding van Harold en Huib.

Op 12 februari hebben de Plusscouts anderhalf uur getrommeld op djembées, onder leiding van Marc Willems. We ontdekten dat we echte muziektalenten in ons midden hadden. We leerden verschillende ritmes en aan het einde speelden we met de gehele groep één lang ritmisch stuk, waarbij alle leden kort mochten soleren.

Op 12 maart organiseerde Marcel een bierproeverij. Dit viel zeer in de smaak!

Op 10 april hebben we ons bezig gehouden met het voorbereiden van het kunstwerk ter ere van het 70 jarig jubileum van Scouting Schijndel. Door middel van ontzettend veel witte houten plankjes, een provisorisch vastgeknoopte beamer en flink wat watervaste stiften hebben we het logo van het jubilieum op de plankjes getekend. Tevens zijn deze avond de Junglebookfiguren opgehangen in het welpenlokaal.

Op 21 mei hebben de Plusscouts een tocht gelopen nabij Den Bosch. Jorg en Arie hadden deze uitgezet.

Op 29, 30 en 31 mei vond het ScoutOMA weekend plaats. De Plusscouts hebben tijdens dit geweldige weekend veel hand-en-spandiensten verleend om de organisatie te kunnen ondersteunen.

Op 11 juni zijn we onder leiding van Rik en Dirk primitief gaan koken. Hier bleken de Plusscouts erg bedreven in te zijn (in het koken én opeten!).

Op 4 juli vond de Plusscoutsdag plaats. Aangezien we dit seizoen al een weekend actief waren tijdens ScoutOMA, is ervoor gekozen om het jaarlijkse Plusscoutsweekendje te veranderen in een Plusscoutsdag. Aan het einde van deze gezellige (en ontzettend warme!) dag hebben we het seizoen afgesloten met onze jaarlijkse barbecue.

Scoutoma in de mediaJosé van Helvoort, 25-05-2015, Algemeen

Blijft op de hoogte van de ontwikkelingen van het jubileumweekend: Scoutoma 2015.

Diverse media hebben/en gaan aandacht besteden aan ons jubileum weekend.
Check de volgende links:

TV Schijndel - Scoutoma 2015

Brabants Dagblad

Houd ook onze facebookpagina in de gaten: Facebook/scoutingschijndel

Scoutoma 2015: Wij hebben er zin in!José van Helvoort, 12-05-2015, Algemeen

Op 30 & 31 mei viert Scouting Schijndel haar 70-jarig bestaan met een weekend voor alle leden; Scoutoma genaamd.

Komende week worden er aan de jeugdleden 'ouwerwetse' Seinposten uitgedeeld met daarin alle informatie die van belang is voor dit weekend. Heb je deze niet ontvangen? Neem dan contact op met de organisatie via scoutoma2015@scoutingschijndel.nl. of download hem hier: Seinpost Scoutoma 2015 Ook voor andere vragen kun je hier terecht.

Zaterdag 30 mei om 9.30 uur starten we met de officiele opening. Hierbij is iedereen welkom.

Wij hebben er zin in! Jullie ook?

Groetjes,
De Scoutoma Commissie