Kerstmarkt 2017Falco Slikboer, 10-12-2017, Algemeen

Het belooft een sfeervolle kerstmarkt te worden, in en rondom het gebouw van de scoutingvereniging. De scouts hebben op 10 december veel activiteiten en leuke kerstverkoop in petto, voor jong en oud.

Al wekenlang zijn ze er druk mee, de Bevers, Welpen 1, Welpen 2 en de Welpen Meiden. Er is dan ook veel te doen op de markt. Je kan je eigen fakkel maken bijvoorbeeld. Ook kan worden meegespeeld met een muziekbingo, of kan een broodje worden gebakken boven het kampvuur. De scouts bieden daarnaast allerlei lekkernijen aan en verkopen zelfs kerstspullen.
De opbrengst gaat naar de jongste leden van Scouting Schijndel, om zo ook dit seizoen weer actieve en uitdagende programma’s te kunnen organiseren.

Gezelligheid alom
De markt wordt sfeervol aangekleed. Natuurlijk zijn er ook activiteiten die helemaal niks kosten, want het kerstgevoel kent geen prijs. Wat gedacht van een levende kerststal, een Kerstman waarmee je op de foto kunt en een luchtkussen waar kinderen een sprong op kunnen wagen. Met een warme kom soep of mok chocomel in de handen kan ondertussen geluisterd worden naar de gezelligste kerstmuziek.

Kom het beleven. En neem uw buren mee!
De kerstmarkt wordt zondag 10 december gehouden van tien tot vier in en rond het scoutinggebouw aan de Smaldonkstraat 10.

Opendag bij Scouting Schijndel, 08-05-2017, Algemeen

Scouting Schijndel houdt op zaterdag 17 juni van 9.30 tot 11.30 uur een opendag. Kinderen vanaf 5 jaar en hun ouders/verzorgers zijn die dag van harte welkom om kennis te maken met scouting. Scouting staat voor uitdaging! Bij Scouting besteden kinderen  en  jongeren  hun  vrije  tijd  op  een  actieve  en  uitdagende manier. Scouting  staat  open  voor  iedereen,  of  je  nu  jong  of  oud  bent.

Scouting is echt iets voor jou als je houdt van gezellige en avontuurlijke dingen doen. Het mooie van scouting is, dat je niet iedere week hetzelfde doet. De activiteiten binnen Scouting Schijndel zijn daarom zeer afwisselend, maar een ding is zeker: het is altijd gezellig en avontuurlijk!

De bevers (5-7 jaar), welpen 2 (jongens van 7-10 jaar), welpen meiden (meisjes van 7-10 jaar), verkenners 2 (jongens van 10-14 jaar) geven op deze morgen een goede indruk wat er bij scouting Schijndel gedaan wordt. Bij scouting Schijndel zijn er meer groepen dan de bovengenoemde. Voor meer informatie kijk op onze website.
We hopen je graag te ontmoeten en je enthousiast te maken voor Scouting!

Kun je niet tijdens de opendag en lijkt scouting je toch leuk, stuur een email naar info@scoutingschijndel.nl

Sfeervolle kerstmarkt 2016Falco Slikboer, 30-11-2016, Algemeen

De jaarlijkse kerstmark is het sfeervolle evenement dat de jongste scouts van Schijndel samen met hun leiding hebben georganiseerd. Het belooft op 11 december een gezellige zondag te worden voor oud en jong.

De Bevers en Welpen (Meiden), groepen kinderen van vijf tot tien jaar, zijn al wekenlang druk met de voorbereiding. Zo zijn er kerststukjes gemaakt en heeft iedere groep gewerkt aan lekkere, leuke en mooie kerst-items. Wie pruillippen en beteuterde snoetjes wil voorkomen, neemt de portemonnee mee en beloont de jonge makers met een, vast en zeker betaalbare, aankoop. De opbrengst is voor Scouting Schijndel en wordt gebruikt voor het groepsdraaien, de verschillende weekenden en het jaarlijkse zomerkamp.

Kraampjes, kampvuur, kerststal, kerstsman en meer!

Er is veel te doen in het scoutinggebouw en op het terrein daaromheen. Zo worden ook tweedehands kerstartikelen verkocht, is er een loterij en een muziekbingo. Natuurlijk zijn er ook activiteiten die helemaal niks kosten, want het kerstgevoel kent geen prijs. Wat gedacht van een levende kerststal, een kerstman waarmee je op de foto kunt en vanzelfsprekend een kampvuur waarboven een broodje gebakken kan worden. Een scoutingevenement zonder kampvuur is immers geen scoutingevenement. Ook kunnen alle kinderen zich vermaken op het springkussen of meedoen met een knutselactiviteit, terwijl de ouders aan de koffie, thee, warme soep of chocomel zitten. Deze laatste met slagroom, uiteraard.

Kom u met het hele gezin warmen aan dat vuur en aan de kerstsfeer. En neem uw buren mee!

De kerstmarkt wordt zondag 11 december gehouden van tien tot vier in en rond het scoutinggebouw aan de Smaldonkstraat 10.

Pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8